رئیس پلیس راه شمال استان فارس با توصیه به پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری و تاکید بر در خانه ماندن، اظهار داشت: جهت قطع زنجیره انتقال ویروس لازم است از سفرهای غیرضروری خودداری شود.
کد خبر: ۹۱۶۵۹۳
تاریخ انتشار: ۲۴ آبان ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۴ 14 November 2020

تابناک فارس به نقل زا باشگاه خبرنگاران:عبدالهاشم دهقانی با اشاره به تردد عادی و روان در تمام محورهای مواصلاتی استان فارس اظهار داشت: در روزهای اخیر به لحاظ بارندگی در برخی مناطق و محورها تردد به کندی صورت می‌گیرد که نیازمند احتیاط توسط رانندگان است.

وی همچنین ضمن اشاره به افزایش تصادفات در آبان‌ ماه جاری به دلیل حجم رفت‌و‌آمدها گفت: در شرایط بارش، ضریب اصطکاک میان خودرو و جاده به حداقل رسیده و همین امر باعث لغزندگی سطح جاده‌ها می‌شود، از رانندگان می‌خواهیم از عجله و شتاب خودداری کرده و در طول مسیر با در نظر گرفتن نکات ایمنی به توصیه‌های عوامل راهداری نیز توجه کافی داشته باشند.

دهقانی در ادامه با اشاره به اینکه بازیگران اصلی ترافیک، رانندگان هستند، افزود: درست است که مشکلاتی در زمینه جاده یا ایمنی خودرو وجود دارد اما این رانندگان هستند که با رعایت قانون و احترام به آن می‌توانند از درصد بالای حوادث جلوگیری کند.

رئیس پلیس راه شمال فارس در ادامه با اشاره به وضعیت ترددها در بحران شیوع کرونا گفت: شرایط تردد در این روزها متغیر است به گونه‌ای که در برخی از روزهای هفته با کاهش تردد روبرو هستیم، اما در روزهای پنجشنبه و جمعه در قیاس با سال گذشته افزایش ترددها را شاهد بوده‌ایم.

وی با توصیه به پرهیز از انجام سفرهای غیرضروری و تاکید بر در خانه ماندن، اظهار داشت: جهت قطع زنجیره انتقال ویروس لازم است از سفرهای غیرضروری خودداری شود.

دهقانی بیشتر سفرها را سفر‌های بومی و درون استانی عنوان کرد و گفت: عمده ساکنین شیراز اصالتاً اهل شهرستان‌ها هستند و پایان هفته برای سرکشی به والدین یا خانواده یا سر زدن به املاک و باغ‌شهرهای خود از شهر خارج می شوند و همین امر ترافیک و حوادث جاده‌ای را در آخر هفته سبب می شود.

وی افزود: همچنین به دلیل شیوع بیماری، سفر به مرکز استان برای موارد درمانی افزایش یافته و همین امر منجر به افزایش سفرهای درون استانی شده است اما در ماه‌های اخیر شاهد کاهش سفرهای بین استانی بوده‌ایم.

برچسب ها: کرونا ، تردد ، ترافیک ، تصادف ، شیراز
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار